25 oktober, 2011

Tidsmaskinstisdag


God morgon. Vart vill du åka? Välj själv för idag är det TIDSMaskinsTISDAG. Så löd dagens SMS från Anna. Jag ville åka överallt! Först ville jag åka till Betlehem och leta reda på den där Jesus, sen ville jag dansa charleston i New York 1921 och sist men inte minst ville jag åka framåt i tiden för att se om vi tagit kål på varandra.

Sen snöade jag in på vilda västern och sent 1800-tal. Istället för en äventyrande cowgirl på resande fot blev jag nog snarare en sådan där saloon girl, men det duger fint det med. Lager på lager, hårt snörd korsett samt lösögonfransar är alla måsten i det här fallet, och med tanke på vårt vapenfria hem fick det stickade mönstret symbolisera mitt ack så vilda leverne... eller snarare min önskan om att så vore fallet...

3 kommentarer:

anakin sa...

fan vad fint!

MissAnnaLi sa...

Så himla tjusig! Jag älskar mitt tema!

Adina sa...

Korsetten!! Jag tänkte på min Eleonore-korsett idag men den ligger lite otillgängligt.