30 oktober, 2011

Symfonisöndag

Kära vänner, jag har något jag måste bekänna: idag har jag haft olika kläder på mig. Eftersom jag har jobbat hela dagen iklädd vit labbrock valde jag att vänta lite med dagens tema. Dock passade jag på att dirigera min sambo i matlagning när jag kom hem. Det gick bra och lasagnen blev en succé. (Ingen kom till skada under fotograferingen.)

Kära vänner, äldst som jag är i det här gänget minns jag Melodifestivalen 1990 som igår. Symfonin hamnade på sista plats med endast 30 poäng och jag tyckte så synd om Loa att jag blev ledsen.

Loa, det här inlägget är till dig. Din låt har blivit kult.

Sist men inte minst, kära vänner, tack för två fantastiska veckor.

6 kommentarer:

anakin sa...

kära vän, maestro, tack detsamma.

anakin sa...

och förresten. Jag minns också den där melodifestivalen, men jag hade inte utvecklat någon medkänsla vid nio års ålder.

MissAnnaLi sa...

Och skönt att ingen blev skadad. ser ju onekligen lite ut som att stämningen var hotfull.

Karin sa...

Det ser mer hotfullt ut än vad det var, jag lovar!

havets skugga sa...

Jag minns också den där melodifestivalen. Det var första gången jag hörde ordet symfoni.
Jag fattade inte vad Loa snacka om och tyckte han var en tönt. Jag ville väl hävda mig.

Karin sa...

Jag tyckte heller inte om Loas symfoni egentligen. Jag hejade på Som en vind med Edin - Ådahl, som ju också vann. Köpte den på sjua sen, ett bra sätt att inte hävda sig på.