22 oktober, 2011

Lösryckt lördag

Fantastisk väder för en promenad i skogen, dags att ta på sig ull-underställ och tålig skogsoutfit.

Fast vänta nu... jag har ju flyttat till en skånsk stad. Sökte med ljus och lykta efter något som kunde fylla kvoten av skogslängtan, men ingenting kändes helt rätt.

Jag gjorde många försök att vara nära naturen, men jag kände mig hela tiden lite tagen ur mitt sammanhang.

Idag känner jag mig extra mycket som om jag vore tagen från mitt sammanhang. Varför är det så långt till den dalsländska skogen, och framför allt till dem som bor i den?

1 kommentar:

MissAnnaLi sa...

Eftersom vi har massor av dalsländskskog här så tycker jag att den smartaste lösning är att du verkligen pallrar dig hit nu. När allt kommer omkring så är det ju här vi är också... vi som är i den. "Om inte skogen kan komma till dig, får du komma till skogen" som man brukar säga.