29 oktober, 2011

Litterär lördag

Först tänkte jag på alla nedsupna ryska karaktärer som jag gärna velat vara för en dag men sen kom jag på att jag inte var så peppad på att bära skitiga och trasiga kläder just idag. Nästan överst i min bokhög hittade jag istället Sällsamma historier av Edgar Allan Poe. Marie Roget, Morden vid rue Morgue och ett par andra noveller fick bli min inspiration för dagen. Tyvärr hade jag inte så gott om 1800-tals kläder i min garderob, och kanske tonar jag ner sminkningen inför kvällen...

6 kommentarer:

ida sa...

och ändå...SNYGGT!

K. sa...

Gnosjö bibliotek - behöver dig!!

Karin sa...

K. - Haha, är det så? :)

anakin sa...

långeds biblo också.

Adina sa...

Wow, dramatik!! Vem för inte lust att skriva en roman?

Karin sa...

Jag behöver Långeds biblo ibland. Jag hittar inte på Malmö biblo längre, de möblerar om och jag tycker inte om det.