23 oktober, 2011

Stureplanssöndag

Stureplan är som en annan värld och den världen är för mig både fascinerande och mycket mycket obehaglig.

I vilket fall som helst började jag med göra lite research kring dagens tema. Något av det första jag kom över var ett litet modereportage som berättade hur jag hittar (och var jag kan köpa) den androgyna stilen, jag fick också lära mig att gränsen mellan manligt och kvinnligt mode suddas ut i höst. Helt plötsligt kände jag ett tvång att kopiera den här stilen, nyckelorden var volym, upprullat och formlöst. Färgerna skulle vara jordnära och grå. Av någon anledning verkade det som att håret gärna fick vara stort och lockigt. Leendet ett måste.

Efter att ha rotat i både min och Martins garderober hittade jag slutligen ett par plagg som skulle kunna funka. Och ja, det blev ju nästan rätt bra till och med om jag får säga det själv. Inte en chans dock, att jag skulle köpa en kabelstickad polotröja från Tommy Hilfiger för 1 795 kronor, men det är ju jag det.

Bonusbild: dagens fräscha lunch!

Inga kommentarer: