21 oktober, 2011

Fransiskanerfredag


Med ett dygns fasta var jag väl förberedd. Brunt och heligt tänkte jag. Jag tog på mig det brunaste jag kunde hitta. Chokladdrycken pucko hade en gång en reklam som sade att Pucko "var det brunaste som uppfunnits sedan 1954" (osäker på årtal). Reklam brukar ju vara det sämsta som finns. Men jag gillade Puckoreklamen. Hur kunde något vara det brunaste som finns?
Jag brukar fundera på om det finns saker som är sämst. Som till exempel Världens absolut sämsta låt, Världens obestridbart äckligaste mat, Världens totalt sämsta konstnär osv osv.

Nu kanske jag ska vara utan internet några dagar. Får se hur det går det här.

1 kommentar:

Frau J:son sa...

hej 4 nyanser av brunt! (fast det lär ju finnas fler...undra vilken som är världens fulaste nyans av brunt??)