26 april, 2011

TvivelaktigTisdag.



När jag packar en resväska lyckas jag alltid få med mig minst ett tvivelaktigtplagg.

Ni vet det där plagget som sedan under hela resan bara ligger där i väskan och det finns inget tillfälle för den/det. Ingenting passar ihop med plagget. Det är varken bekvämt eller praktiskt eller för den delen särskilt användbart över huvudtaget.


Den här gången var det självklaraste mest tvivelaktiga nerpackade plagget den här onepiece dressen. Den är jättefin men tvivelaktig på alla andra sätt. Konstigt material som varken är varmt eller kallt, passar inte ihop med några skor, jag snubblar på mina egna byxben när jag går, den sitter både tajt och löst och behöver jag använda damrummet är det bäst att det inte är akut då de 11 knapparna ska knäppas upp och overallen ska krängas av innan.

Men den är fin.


Ps. Jag minns inte när jag använde den senast och har inte den blekaste aning varför jag tog med den.

Inga kommentarer: