25 april, 2011

747. Motormännensmåndag.

Motormännensmåndag. Klockan var två minuter i sju när meddelandet trillade in och jag blev klarvaken. Jag började dissikera mitt minnesförråd vad det gäller motormän och hör och häpna men klockan halv tio när jag skulle gå upp hade jag fortfarande minnen kvar att tänka igenom.


De började någonstans i barndommen i farfars garage på en jättestor (i ett barnsögon) motorcykel. I samma garage minns jag även tydligt en MC hjälm som var blå och silver glittrig. Jag minns det som att jag frågade om jag kunde få ärva den när farmor dog. Hemskt men fint också. Den var jävligt glammig och det kanske fortfarande finns en chans att jag kan få ärva den om jag har tur.


Farfars garage ligger ju utanför Eskilstuna. Farfar är också mycket intressad av speedway. Speedway även folk intresserade av där jag är nu, i dalarna. Men framför allt finns det även här ett garage tillhörande en annan motorman. Där är min bild tagen. En bild som i kameran heter 747. Vilket är en flygplansmodell men även en Kentlåt. Och alla kanske vet att Kent kommer från Eskilstuna. Påsen är ihopknuten.


Outfiten. Ja, vilken motorman vill inte ha en rockabilly-inspirerad brud i sitt garage?

Inga kommentarer: